Zvyšte účinnost svých reklam na Metě a využijte seznamy uživatelů
- Michaela Mikolášková
- 17. 7. 2024
- Minut čtení: 2
Aktualizováno: 6. 10. 2024
Představte si, že vaše reklamy na Metě zasáhnou přesně ty uživatele, kteří již mají zájem o vaši značku a dobře ji znají. Seznamy uživatelů vám toto umožní a pomohou vám z vašich kampaní vytěžit ještě víc.
Co potřebujete vědět o publicích ze seznamu uživatelů
“Jedná se o například o uživatele, kteří se u vás zaregistrovali, či u vás pravidelně nakupují nebo se přihlásili k odběru newsletteru.”
Jedná se o publikum lidí, které je vytvořené na základě specifických dat, již máte k dispozici. Tato data mohou pocházet z vaší administrace webu nebo z vaší aplikace. Jedná se o například o uživatele, kteří se u vás zaregistrovali, či u vás pravidelně nakupují nebo se přihlásili k odběru newsletteru. Pro vytvoření seznamu uživatelů je potřeba nahrát soubor s informacemi, jako jsou jméno, příjmení, e-mailová adresa. Meta následně tato data spáruje s uživateli na svých platformách (tento proces se nazývá hashing). Po vytvoření publika se k informacím ze seznamu již nelze dostat a proto nemusíte mít obavy ohledně porušení GDPR.
Využití seznamu uživatelů
Výhodou je určitě zvýšení loajality zákazníků – můžete nabízet speciální nabídky nebo nové produkty stávajícím zákazníkům. Také můžete vytvářet Podobná publika (tzv. Lookalike audiences), což vám umožní oslovit nové potenciální zákazníky, kteří jsou podobní již vašim stávajícím zákazníkům.
Proč byste měli tato publika využívat
Hlavní výhodou je vyšší míra konverze. Oslovováním uživatelů, kteří již projevili zájem o vaši značku, zvyšujete pravděpodobnost, že provedou konverzi. Další významnou výhodou je lepší návratnost investic (ROI) díky efektivnímu cílení. Personalizované reklamy také lépe rezonují s publikem, což vede k lepšímu zapojení a vyšší míře konverze.
Jak vytvořit a spravovat seznam uživatelů?
Vytvoření seznamu uživatelů na Metě je jednoduché a nezabere vám déle než 5 minut. Přejděte do Ads Manageru, otevřete svůj účet a přejděte do sekce „Okruhy uživatelů“ (Audiences). Klikněte na „Vytvořit okruh uživatelů“ (Create Audience) a vyberte „Vlastní okruh uživatelů“ (Custom Audience). Následně vyberte možnost „Seznam zákazníků“ (Customer List) a nahrajte soubor ve formátu CSV nebo TXT s kontaktními údaji vašich zákazníků, jako jsou jméno, příjmení, e-mailová adresa nebo dalšími indentifikátory. Meta provede hashing, nahraná data spáruje s uživateli na svých platformách a vytvoří pro vás nové publikum. Nezapomeňte pravidelně aktualizovat seznamy uživatelů, abyste byli co nejaktuálnější.
Využívejte potenciál vašich kampaní na maximum
Zaměření reklam na správné lidi ve správný čas zvyšuje šanci na úspěch vašich kampaní, šetří čas a peníze a zároveň zvyšuje míru konverze. Nebojte se publikum ze seznamu uživatelů otestovat!