top of page

Vánoční sezóna a krizová komunikace: Buďte připraveni na cokoliv

  • Obrázek autora: Michaela Mikolášková
    Michaela Mikolášková
  • 27. 9. 2024
  • Minut čtení: 2

Aktualizováno: 6. 10. 2024


Krizová komunikace není jen o tom, jak reagovat, když už problém vzniká, ale o tom, jak se na krizovou situaci dobře připravit. Zvláště v předvánoční sezóně, kdy je pro mnoho firem kritické období, mohou drobné chyby rychle přerůst v situace s vážnými důsledky. A právě v těchto chvílích je potřeba mít připravenou obrannou strategii, která vám umožní zvládnout i nepředvídatelné situace s grácií.


Jak správně zvládnout krizi?


Velmi důležitá je také upřímnost – pokud uděláte chybu, přiznejte ji.

Když se něco pokazí, první pravidlo zní: komunikujte rychle a transparentně. Lidé mají tendenci rychle ztratit důvěru, pokud firma mlčí nebo ignoruje problémy. Ať už se jedná o zpoždění objednávek, technické problémy na webu nebo špatné recenze na sociálních sítích, včasná reakce je klíčem k minimalizaci škod.


Velmi důležitá je také upřímnost – pokud uděláte chybu, přiznejte ji. Vaši zákazníci to ocení mnohem více než výmluvy. Ukážete tím, že jste lidská firma, která se nebojí nést odpovědnost. Odpovědi přitom nemusí být složité ani rozsáhlé, stačí stručně a jasně vysvětlit, co se stalo a jak problém plánujete řešit.


Klíčové je plánovat předem


Každá firma, bez ohledu na její velikost, by měla mít připravený krizový plán. Představte si ho jako nástroj první pomoci – pokud se situace vymkne kontrole, víte přesně, co dělat. Tento plán by měl zahrnovat nejen seznam kroků, které je třeba provést, ale také specifikovat tým lidí, kteří budou za komunikaci odpovídat. To zajistí konzistentní a jednotnou komunikaci, čímž se zabrání nejasnostem nebo případným nedorozuměním.


Krizový plán by měl rovněž obsahovat seznam klíčových komunikačních kanálů. V dnešní době jsou to samozřejmě sociální sítě, webová stránka firmy, zákaznická podpora a také další média. Zásadní je, aby komunikace probíhala hladce napříč všemi těmito kanály a rychle reagovala na jakýkoli problém.


První linie krizové komunikace


Dobře zvládnutá komunikace na sociálních sítích může pomoci situaci uklidnit a dokonce i zlepšit image firmy.

V online světě se může krize zhoršovat rychlostí blesku, a proto jsou sociální sítě jedním z nejdůležitějších nástrojů krizové komunikace. Jakmile se objeví negativní komentář nebo stížnost, je potřeba reagovat co nejdříve, jelikož ignorování zákazníků může situaci výrazně zhoršit. Naopak dobře zvládnutá komunikace na sociálních sítích může pomoci situaci uklidnit a dokonce i zlepšit image firmy.


Důležitý tip: nemazat komentáře. Kromě případů, kdy je komentář vyloženě urážlivý či vulgární, porušuje pravidla komunity firmy Meta nebo zákony ČR, je lepší negativní zpětnou vazbu nechat viditelnou a na ni adekvátně reagovat. Tím ukážete, že si kritiku připouštíte a pracujete na zlepšení. Jsou však případy, kdy i odstranění vulgárního komentáře jeho autora pobouří a vybudí jej k tvorbě dalších podobných komentářů. V této chvíli tedy může být vhodnou strategií skrytí komentáře, kdy autor jej stále uvidí, avšak ostatní uživatelé již ne.


Krizová komunikace na jedničku


Nyní už máte jasnou představu, jak si krizovou komunikaci nastavit a co dělat, když nastane problém. Znáte klíčové kroky od rychlé reakce až po otevřenou komunikaci se zákazníky, ale pokud chcete mít opravdu klid a jistotu, že vše poběží bez zádrhelů, svěřte tuto práci do rukou profesionálů. Zařídíme, aby vaše krizová komunikace fungovala hladce, efektivně a pro vás bez zbytečného stresu. Postaráme se o strategii i monitorování situací spolu s včasnou reakcí, díky čemuž se budete mít více času se věnovat svému businessu.


  • Instagram
  • Facebook
  • LinkedIn
Ozvěte se nám

E-MAIL

Ozveme se do 2 pracovních dnů

TELEFON

Po-Pá: 09:00 - 17:00

Copyright © 2025 by Advelo. All Rights Reserved.

bottom of page