top of page

Jak nasdílet přístupy do Google Ads, Analytics 4, Google Merchant, Google Tag Manager

  • Obrázek autora: Michaela Mikolášková
    Michaela Mikolášková
  • 1. 10. 2024
  • Minut čtení: 3

Aktualizováno: 6. 11. 2024


Pokud začínáte spolupracovat s agenturou či freelancerem na správě vašich reklamních kampaní, analytiky nebo e-commerce, bude potřeba jim nasdílet přístup do různých Google nástrojů. Tento návod vás provede krok za krokem procesem sdílení přístupů pro Google Ads, Google Analytics 4, Google Merchant Center a Google Tag Manager. A nebojte, je to snazší, než se zdá!


Sdílení přístupu do Google Ads


Nejdříve se podíváme na sdílení přístupu do Google Ads, což je klíčový nástroj pro správu PPC kampaní. V případě, že potřebujete sdílet přístup agentuře, které kampaně svěřujete, pokračujte podle postupu níže.


  • Přihlášení do Google Ads

    Otevřete webovou stránku Google Ads a přihlaste se pomocí účtu, který má oprávnění správce. Je důležité, aby byl účet spojený s firmou, která vlastní dané kampaně.

  • Přístup do nastavení

    Zkopírujte své číslo ID zákazníka účtu Google Ads, které po přihlášení najdete v pravém horním rohu vedle vaší profilové fotky. Toto ID agentuře či freelancerovi pošlete a ten vám následně odešle pozvánku, která vám přijde do e-mailu. Poté stačí pozvánku potvrdit.



Pokud chcete přidat interního uživatele z vaší firmy, zde je podrobný postup, jak přístup v několika krocích sdílet.


  • Přihlášení do Google Ads

    Otevřete webovou stránku Google Ads a přihlaste se pomocí účtu, který má oprávnění správce. Je důležité, aby byl účet spojený s firmou, která vlastní dané kampaně.

  • Přístup do nastavení V levé postranní liště klikněte na ikonu ozubeného kolečka (Administrátor). Z rozbalené nabídky vyberte sekci Přístup a zabezpečení. Toto menu vám umožní spravovat, kdo má přístup k vašemu účtu Google Ads a v jakém rozsahu.

  • Přidání nového uživatele

    Klikněte na modré tlačítko + v pravém horním rohu a následně se otevře okno, kde zadáte e-mail osoby, kterou chcete pozvat.

    Google Ads - udělení přístupu

  • Volba oprávnění

    Při výběru úrovně přístupu se zamyslete, jaké oprávnění uživatel potřebuje. Administrátor má plný přístup ke všem funkcím, a toto oprávnění je nutné udělit agentuře. Zatímco Standardní uživatel může spravovat kampaně, ale bez možnosti měnit základní nastavení účtu.


Sdílení přístupu do Google Analytics 4 (GA4)


Pro analytiku výkonu webu a reklam je nezbytné, aby vaši partneři měli přístup do Google Analytics 4. Zde je návod, jak to udělat.


  • Přihlášení do GA4

    Přejděte na Google Analytics a přihlaste se pomocí účtu, který má administrátorská oprávnění.

  • Otevření Administrátora

    Vlevo dole klikněte na ikonu ozubeného kolečka Administrátor. Zobrazí se administrativní rozhraní, kde můžete spravovat jednotlivé účty a služby.

  • Správa uživatelů

    V sekci Účet (přidáváte přístup k celému účtu a tedy ke všem službám, které v něm jsou) nebo Služba (přidáváte přístup jen ke konkrétní službě) vyberte možnost Správa přístupu k účtu. Následně klikněte na + a zvolte Přidat uživatele.


Google Analytics 4 - udělení přístupu

  • Nastavení oprávnění

    Zadejte e-mailovou adresu a vyberte vhodnou roli. Editor může provádět většinu změn, zatímco Čtenář pouze prohlíží data. Pokud se nedomluvíte s freelancerem jinak, je v tomto případě vhodné udělit přístup Editora, zatímco pro agenturu je nutné udělit přístup Administrátora, aby mohla přidávat další účty jednotlivých specialistů a nemusela vás tak urgovat s každým přístupem zvlášť.

Sdílení přístupu do Google Merchant Center


Google Merchant Center je platforma, která umožňuje správu vašich produktů pro Google Shopping. Sdílení přístupu je nutné pro správu feedů a kampaní.


  • Přihlášení do Google Merchant Center

    Přejděte na Google Merchant Center a přihlaste se pomocí účtu s oprávněním správce.

  • Nastavení účtu

    Klikněte na ikonu ozubeného kolečka v pravém horním rohu a zvolte Lidé a přístup z nabídky Nastavení.

  • Přidání uživatele

    Klikněte na Přidat člověka, zadejte e-mail osoby nebo agentury, kterou chcete přidat, a zvolte oprávnění. Doporučujeme udělit roli Správce, pokud agentura spravuje celé kampaně a produkty.


Google Merchant Center - udělení přístupu

Sdílení přístupu do Google Tag Manager (GTM)


Google Tag Manager je nepostradatelný nástroj pro správu všech vašich měřicích kódů na webu, ať už jde o sledování návštěvnosti nebo nastavení a úpravy událostí.


  • Přihlášení do GTM

    Přihlaste se na Google Tag Manager a vyberte kontejner, ve kterém chcete udělit přístup.

  • Přístup do správy uživatelů

    Klikněte v horní liště vlevo na Správce a následně se vám otevře další nabídka, ve které klikněte na Správa uživatelů v sekci Účet (přidáváte přístup k celému účtu a tedy ke všem kontejnerům, které v něm jsou) nebo Kontejner (přidáváte přístup jen ke konkrétnímu kontejneru). Poté uvidíte seznam aktuálních uživatelů s jejich oprávněními.


    Google Tag Manager - udělení přístupu

  • Přidání nového uživatele

    V seznamu aktuálně přidaných uživatelů klikněte v pravém horním rohu na modré tlačítko + a zadejte e-mail osoby, které chcete nasdílet přístup. Ve spolupráci s agenturou je vhodné povolit všechna oprávnění ke kontejneru (Čtení, Úpravy, Schvalování a Publikování) a také k účtu na úrovni Správce, aby mohla plně spravovat značky na vašem webu.


    Google Ads - udělení přístupu 2

Teď už jen sledovat výsledky


Nyní už víte, jak nasdílet přístupy do všech potřebných Google nástrojů. S nastavenými oprávněními máte vše připraveno k hladké spolupráci a efektivní správě vašich kampaní a analytiky. Teď už jen stačí vše spustit a sledovat, jak se kampaně vyvíjejí.

  • Instagram
  • Facebook
  • LinkedIn
Ozvěte se nám

E-MAIL

Ozveme se do 2 pracovních dnů

TELEFON

Po-Pá: 09:00 - 17:00

Copyright © 2025 by Advelo. All Rights Reserved.

bottom of page